יום ה', כד’ בניסן תשע”ד
    צור קשר  |  אודות  
18:10 (30/10/13) גדעון חרלפ
נכון ,יש ידידים ויש ידידים.אבל יש ידידי אמת,שחושבים שאתה לא פועל נכון,מבזבז את זמנך וכישרונותיך.כזה הוא נשיא צ'כיה מילוש זמאן, ידיד שקורא לצאת מהחשיבה הסתגלנית שלנו ואומר כי הראליה הפוליטית לסיום הסכסוך הוא העברת ערביי ישראל,שהגיעו משם-לשם ! תחי מלכות האשמית של ערב הסעודית !
12:35 (26/04/12) גדעון חרלפ
אתר זה בא להמחיש ולהגשים כי מרחב הפיתרונות לבעיות הפנים, החוץ והביטחון של מדינת ישראל כרוך בחזרתה למימדיה הטבעיים והמובטחים והמעוגנים במציאות הגיאוגרפית. מרחב המדינה כולל הוא את כל איזור הסהר הפורה כאשר במרכזה מקדש ירושלים, מלכות וסנהדרין, תרבות יהודית הנובעת מדעת אלוקים, תורה ומורשת. ארץ גדולה לעם גדול !!! הפתרון לבעיות מדינת ישראל היא ההבנה כי מרכיביה,כמו מחוז יהודה ומחוז שומרון, הינם רק מרכיב מרכזי חלקי של המרחב האברהמי של המזרח התיכון החדש.
14:25 (14/05/12) גדעון חרלפ
שאול טשרניחובסקי ,רופא ומשורר היה גם בין חוזי החזיון העכשווי של מלכות ישראל השלישית מן היאור ועד נהר פרת,פשוט,קצר אקטואלי ועברי,ללא היתנצלות קיומית וללא לבטים. וכך שורר בשירו 'מנגינה לי ' :לילו יושבי מעוז ים, בת פלשת מר לה מר - הירדן לך, והלבנון לך, והמישור וההר. מנחל פרת עד לבוא חמת והמדבר בערב, הגבול תתארו יד יה, תראנו עין העב. וכיבשו ארץ בחזקת יד ונאחזתם בה, ובניתם בניין-עד לדור הקם לכם, הבא!
00:06 (27/11/09) גדעון חרלפ
עם חידוש איסור הבניה ביהודה ושומרון, הוא הספר הלבן, התגבר הצורך בהצגת התיאוריה האברהמית המתחדשת בזכותנו להיות הכובשים בכל מרחבי הקשת הפוריה. כאן יתבארו גבולות ארץ כנען, ארץ המלכות של אברם העברי מצד אחד והיותו אב המון גויים מצד שני. האם סרב אבינו אברהם לשלוט בנחלת שם בן נוח? מה פשר גלות מצרים שהתחילה דווקא כאשר הובטחו לו, הן הבעלות על כל מרחב בין שני הנהרות והן השליטה על עשרת עמי כנען.
16:12 (24/03/09) גדעון חרלפ
לאחר המתנה של שנים רבות יצא לאור השבוע ספרו של המשפטן הוורד גריף על היסודות המשפטיים וגבולות מדינת ישראל על פי הדין הבינלאומי . הוורד גריף ,מאז היותו יועץ משפטי של שר התשתיות הלאומיות המנוח , פרופסור יובל נאמן ע"ה . טען וטוען כי על פי החלטת חבר העמים בועידת סן רמו בדבר הענקת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל ,נחלת עם ישראל כוללת את כל ארץ ישראל התנכ"ית למלוא גבולותיה וכל החלטה  על קיצוץ בשטח ארץ ישראל- הינה בלתי חוקית  בעליל . כמו כן כל השיטות המשפטיות הקובעות כי אנו מחזיקים בטריטוריה לא לנו - כמו השיטה  של בית המשפט העליון או הדרך של מני מזוז , היועץ הממשלתי לממשלה  כיום ,  הינן מנוגדות לזכויות ארץ ישראל ועם ישראל על פי הדין הבינלאומי .  
15:34 (22/02/09) גדעון חרלפ
the transfer the israely arabs to thier origines is only the realistic solution of the problames in the midlle new east
14:51 (01/02/09) גדעון חרלפ
שני פסי התכלת בדגל ישראל ומגן דוד במרכזם מכוונים אל שיכותינו לכל מרחב הסהר הפורה בין הנילוס והפרת - נהרות גן העדן . רק בשליטה שלנו על כל המרחב השמי- ישראלי יביא לפריחת מזרח תיכון חדש .
14:38 (01/02/09) גדעון חרלפ
החלופה היחידה לבעיה המוסלמית בשטחי ארץ ישראל ההיסטורית היא חזרתם של המוסלמים לאיזור מוצאם בערב הדרומית . רק שם קימים המשאבים והמקרקעין לקליטת המהגרים המוסלמים שהיגרו לארץ ישראל . רק בחזרתם לערב הדרומית יכול שיסגר חשבון היסטורי ארוך של עם ישראל עם מוחמד ויורשיו ,רוצחי השבטים היהודים בערב .
18:49 (09/07/12) גדעון חרלפ
שושן הבירה העילמית היא מקבילתה של ירושלים הבירה ונמצאת כמעט באותו קו רוחב ,1000 קילומטר מ'שער שושן' שהיה השער המזרחי של הר הבית .למרות הפסדו של כדרלעומר מלך עילם השמית במלחמתו נגד אברהם העברי , לא נמנע מלכיצדק בן דודו לצאת לקראת אברהם ולכבדו בכהונת שליט הרוח של הסהר הפורה .ומכאן נלמד לימינו כי לא מן הנמנע להרחיב את השפעתינו-נחלתינו הרחק הרחק מזרחה וגם למחות כאחת את חרב האיסלאם האטומי המונפת עלינו מבושייר העילמית .
15:02 (09/11/10) גדעון חרלפ
על פי הנכתב בפרשת מסעי , הגבול הימי איננו חוף הים בין עזה לצור . התורה ייתרה כאן וכתבה "וגבול ים והיה לכם הים הגדול וגבול - זה יהיה לכם גבול ים ". על פי התלמוד הבבלי במסכת גיטין יש למתוח חוט דמיוני בין הר ההר בצפון לבין נחל מצרים בדרום - כל שבתוכו - ארץ ישראל ! . על פי הזוהר הקדוש שבט זבולון ,שלא זכה לכאורה לנחלה במפרץ חיפה ,על פי ספר יהושע,והשוכן גם "לחוף אניות " וגם ל "חוף ימים " , הוא השבט הנבחר לשליטה על מחוז הים .כאן יתברר אם מאגרי הגז הטבעי תמר לויתן וים תטיס הם בתחום ארץ ישראל .
16:08 (09/06/10) גדעון חרלפ
כל מי שחושב כי גבולות ההבטחה הינם גבולות הזויים , בא המשט התורכי בזמן קריאת פרשת המרגלים והוכיח לכול כי אין מנוס אלא לחתירה למגע עם המדינות האמיתיות הגובלות בסהר הפורה אל מעבר למדינות הזמניות השכנות כרגע בתוך המקרקעין של ארץ ישראל הגשמית .ארץ ישראל הצפונית , מתחילה מלבוא חמת - אי שם לחוף מפרץ איסכנדרון ,היא הממשות והיא הראליה !!!!במרכז העיר הרמל בבקעת הלבנון של חיזבללה עומדת הפירמידה של הורדוס הגדול !!!!
12:54 (04/04/10) גדעון חרלפ
אי אפשר שלא לחמם את הלב בקריאת מגילת שיר השירים בברכה. פה תמצא את טבעו השלם והקוהורנטי של כל המרחב, נחלה בלי מיצרים ...
09:27 (22/10/09) גדעון חרלפ
עוד לפני כיבושי דוד המלך במרחב השמי , כבר שאול הגיע עם צבאו אל חומת שור ליד איסמעיליה והאגם המר בדרום וצפונה אל ארם צובה . שבטים עיבריים הגיעו בחסותו אל הפרת , מדוע ניסו התרגומים וחוקרי המקרא להפוך את גרסאות הגבולות המוזכרים בספר שמואל ?
12:58 (12/10/09) גדעון חרלפ
יונה הנביא הנקרא במנחת יום הכיפורים הראה לנו דרך כי הרוצה להתחמק מדבר ה' , יוכל לברוח מפני ה' , היא ארץ ישראל . על ידי דרכו זו , זכינו להגדרה מחודשת של גבולות ארץ ישראל !!. כך מתגלה שדווקא מתשובת עלות המנחה של יום הכיפורים , יונה הנביא שהיה מעולי הרגל בירושלים המקדשית מתנבא על הרחבת גבולות ארץ ישראל !!!ממעי הדגה מתפלל יונה לחזרתו למקדש ירושלים -מקור נבואתו !
15:53 (18/08/09) גדעון חרלפ
קובעת נילי וזאנה כי כל איזכורי גבולות ארץ ישראל הנילוס ועד פרת , הם גבולות הזויים שהומצאו על ידי זייפנים של המקרא מזמן עזרא.האם שקרו לנו אבותינו , אברהם העברי , משה רבינו והכובש יהושע בן נון ?או שדוקא הפרופסור המלומדת היא שנכנעה לטרנדים ונארטיב שמאלני וחילוני . האם אימץ העורך המקראי מזמן עזרא חוזי חכירה של מלכי החיתים משנת 1500 לפני הספירה ? איך הפך מונותאיזמוס למריזמוס ?
10:34 (28/04/09) גדעון חרלפ
גודלה המתימטי של ארץ ישראל נזכר מספר פעמים בתלמוד הבבלי . מתברר כי ריבוע ארץ ישראל גדול ורחב הוא, וכולל את אנטליה שבתורכיה של היום ועד דלתת הנילוס בדרום מערב . מתברר כי על פי ראשונים ואחרונים אכן ארץ ישראל היא חמדה ,טובה ורחבה - על פי דעת חז"ל ,גדולה ורחבה מארץ מצרים !!!
09:51 (28/04/09) גדעון חרלפ
על שפת נהר כבר ,שחיבר את נהר החידקל עם נהר הפרת ,מנבא יחזקאל על ארץ ישראל העתידית ,ממפרץ אלכסנדרטה בצפון ,מזרחה אל מחוזות הפרת . ארץ ישראל שלו כוללת את מחוזות דמשק וחמת ,ודרומה דרומה עד מי מריבת קדש , אי שם בצפון ערב של היום. על פי נבואתו , אורך ארץ ישראל מצפון לדרום הוא כ-975 ק"מ. מרחבי הארץ יחולקו על פי נבואתו לשלש עשרה רצועות רוחב ממזרח למערב, כאשר הרצועה המרכזית תהיה רצועת הנשיא שבמרכזה מקדש ירושלים וכן לשנים עשר שבטי ישראל . מי אמר שיש צורך דחוף במזרח תיכון חדש ????!!!
21:46 (14/03/09) גדעון חרלפ
אחד התהיות הגדולות במצוות קידוש החודש המחוללת את לוח השנה העיברי היא הבעייה כי לכאורה קידוש החודש הראשון האמור להעשות אך ורק בארץ ישראל- נעשה בפועל במצריים . להלן נוכיח כי אחת המצוות הבסיסיות של " החודש הזה לכם - ראש חודשים " - נעשה מחוץ למצריים של אז , בגבול המערבי ובתחום ארץ ישראל המובטחת !
15:41 (25/02/09) גדעון חרלפ
היכן הוא המקום בו נגלתה שכינה לשיפחתו המצרית של אברהם אבינו ? שם התגורר יצחק אבינו , שם היה בית מדרשם של שם ועבר בני נוח . על פי רבי אברהם אבן -עזרא, באר לחי רואי היא באר זמזם בעיר הקדושה מכה בערב , מעטים היודעים כי קבר חווה אימנו הוא בעיר ג'דה ,גם העיר מדינה יוסדה ונבנתה על ידי יהודים .עד שם הוא תחום גבולה הדרומי של ארץ ישראל !!!!
17:33 (09/02/09) גדעון חרלפ
תועה מי שחושב כי גבול ארץ ישראל מסתיים בקו רפיח -אילת או בנחל אל עריש , האינטרסים של מדינת ישראל מגיעים הרחק הרחק אל מעבר תעלת סואץ ואל פאתיה המזרחיים של קהיר ,. לא במקרה הגיע צבא הגנה לישראל במלחמת יום הכיפורים למרחק של 101 קילומטר מקהיר .
15:08 (01/02/09) גדעון חרלפ
האי קפריסין הוא האי של ארץ ישראל . הוא בתחום החוט המתוח בין אנטליה לאלכסנדריה , קצות הגבול המערבי של גבול הים של ארץ ישראל והוא מול חופי ארץ ישראל על פי דעת התנא רבי יהודה .
15:00 (01/02/09) גדעון חרלפ
נהר פרת הוא הגבול הממשי והראלי של מדינת ישראל . הוא נהר אברהם העיברי ,הוא נהר העתיד ואליו צריך לשאוף להגיע .בבבל ,שהיא מחוז הפרת נוצר התלמוד הבבלי-ואחד החלקים החשובים של התרבות הרוחנית של העם היהודי.המשורר הלאומי אורי צבי גרינברג הוא המשורר היחיד שכתב בעשרות משיריו כי עלינו לסגור מעגל היסטורי ולחזור אל הפרת -מחוז הילדות של אברהם אבינו .
09:23 (23/01/11) גדעון חרלפ
אחת מן הנפלאות היא הבטחת יעקב אבינו לבנו זבולון כי הוא ישכון לחוף אניות ולחוף ימים ,הבטחה שלא נתגשמה בימי יהושע הכובש . אכן התלבטו רבים בסתירה מהותית זו שהרי מלבד רמזים חוף ארץ ישראל הצפוני היה בשליטת שבט אשר כמו שנכתב בשירת דבורה " אשר ישב לחוף ימים .....". להלן יתברר כי נחלת זבולון המובטחת הישנה והעתידית היא מחוז הים ,איי הים התיכון ועד לסוף ים המערב , קידוחי הנפט והגז והלאה , על פי פשטי הכתובים ומאמרי הזוהר הקדוש .... !!! רק כאן מתגשמת הבטחת הקדוש ברוך הוא ליעקב ופרצת ימה !!1
16:43 (09/02/09) גדעון חרלפ
אחת הבעיות הקשורות למימוש חזון ארץ ישראל השלימה או ישראל הגדולה שהמקדש במרכזה הוא לכאורה אי הממשות ואי ההתחברות למציאות הראלית .
16:14 (03/03/10) גדעון חרלפ
ארץ פלישתים פלשת וגרר המוזכרות בבראשית ובשמות אינן בצפון הנגב . "חיל אחז יושבי פלשת " או "דרך ארץ פלישתים "הוא האיזור של מרכז חצי האי סיני וצפונו לאורך חוף הים התיכון . על פי החוקר פרופסור גרינץ ,נחל גרר הוא ואדי אל עריש המנקז 20,000 קמ"ר של רמת העיג'מה ומדבר התועים .שם יש לחפש את הנס של החקלאות המדברית המוזכר אצל יצחק אבינו. דווקא שם ניתנה ההבטחה "גור בארץ הזאת "היא מחוז פלשת של ארץ ישראל !!!! הוי אומר מחוז פלשת במערב ישראל ומגיע ואולי כולל גם את דלתת הנילוס עד לזרוע ראשיד סמוך לאלכסנדריה !!!
22:20 (24/02/10) גדעון חרלפ
אחד המחוזות הגדולים מצד אחד והבלתי ידועים של ארץ ישראל מצד שני הוא מדבר התועים , במרכז חצי האי סיני. מדבר התועים או בשמו הערבי בדיית- א- תייה הוא רמה המטפסת מאל עריש הוא נחל גרר המקראי ודרומה עד לגובה של כ-1500 מ'. ולפלא כי הגבול הדרומי של ארץ ישראל על פי הרמב"ם מתאים להפליא למצוק בגבולה הדרומי של הרמה . יש תקווה לחידוש ההיתישבות היהודית - ישראלית במחוז רמתי זה !!
17:12 (01/09/09) גדעון חרלפ
לא נשכח את מחוז סיני , ערש מתן תורתינו ,את המרחבים , את חופי הים האינ -סופיים , לא נסתפק ב-7 קילומטר של מיכמני הים האדום באילת . לא נשכח את שדות התעופה של בקעת הירח ונחל אל עריש , אום-חשיבה-לנו היא !! הנוזל השחור של אבו- רודס, היא שלהבת , עוד יזרום בעורקינו ,בצינורות אל מכרות הפחם והטורקיז , שם נחלות שמעון בעבר וגד לעתיד , לא נשכח !!
10:58 (22/05/09) גדעון חרלפ
בניגוד לדעות המצמצמות את ארץ ישראל לגבולות אושוויץ ,בן דן לבאר שבע , מתגלה כי כבר מלכי יהודה ,דאגו להיתישבות ממלכתית ,חקלאית ובטחונית בכל הנגב ,כולל הקמתן של כ-20 מצודות בין באר שבע לאילת . על כן כל הסוברים כי גבולות פרשת מסעי אינם חורגים מהקו ים המלח- עזה טועים טעות מרה וחמורה . על פי ממצאי רשות העתיקות וחופרים שונים , החל מהחוקר נלסון גליק ועד ימינו , נמצאו למעלה מאלף אתרים מתקופת הברזל בשטחי הנגב במדינת ישראל של היום ,כאשר מחוז הנגב הגיע עד לאיזור אגם תמסח והאגמים המרים בתעלת סואץ של היום .  
15:01 (22/02/09) גדעון חרלפ
אחד הכשלים לחוסר אחיזתינו בבמת ההר בשומרון היא חוסר הראייה המערכתית והתורנית המערכתית של איזור מרכז השומרון , שכם והר עיבל . על מנת כן יש לבדוק מיהו שמר אדוני הר שומרון שממנו קנה עומרי את מקרקעי העיר שומרון , כדוגמת דוד המלך שקנה את קרקע הר הבית מארוונה היבוסי . רק אחרי הבנה זו נוכל ולהמשיך את קיבוע נוכחתינו הנצחית על במת הר השומרון .
12:53 (15/02/09) גדעון חרלפ
הירדן הוא עמוד השידרה של ארץ ישראל . שתי גדותיו שייכות בשלמותן לעם ישראל .עוד אנו מחזיקים בפנקס של תנועת החרות - .... זו שלנו ...זו - גם כן .
15:24 (20/05/10) גדעון חרלפ
הפסוק בתחילת ספר במדבר הכותב על מידת הריחוק מן המשכן קורא מצד אחד להיות "מנגד" למשכן המדבר אולם מצד נוסף הוא קורא לחנות "מסביב". האם מצוות מורא מקדש מחייבת אותנו להתרחק ממנו?כאן גם נלמד כי גודל חצר המקדש העתידית של יחזקאל שלשת אלפים אמה על שלשת אלפים אמה זהה לגודל של הרחקת אלפיים אמה מכל צד כמו בזמן משכן המדבר, הייתכן ?!!!
09:55 (24/11/09) גדעון חרלפ
רבים מאיתנו מתארים לעצמם כי איסור השימוש בברזל במקדש הוא איסור גורף. למרבה הפלא כתב גאון דורנו הרב מנחם מנדל שניאורסון ע"ה כי יש חובה ודרוש וצריך להשתמש בברזל דווקא בבניין מבנה המקדש וכי זהו תיקונה של מתכת הברזל לאחר אלפי שנים ששימשה להרג ולמוות ... !! ומכאן נדע כי אין לחכות לנס השמיר ובכלל לנסים במהלך הבנייה. בית המקדש יבנה בידי אדם ויהיה בו שימוש בטכנולוגיות וחומרים מתכתיים
10:40 (12/11/09) גדעון חרלפ
מקדש הוא קודם כל דירת השכינה בתחתונים . אולם מה נעשה היום כאשר בדירה הזאת נכנסים מוסלמים ותיירים אל תוך בית קודש הקודשים . לכאורה " באו פריצים וחיללוה " ?!!! ואכן רוב מוחלט של הפוסקים הידועים , למעט הרמב"ם , פסקו שאין קדושה כלל . להלן מאמרו המסכם של הרב הלל בן שלמה על מצוות השמירה הקיימת לדעתו גם בזמן הזה .לדעת הרב בן שלמה יש לפסוק כדעת הרמבם בלבד ואין לפסוק כלל את הסברא " באו פריצים וחיללוה ". .
13:41 (12/10/09) גדעון חרלפ
ארזים מלבנון וברושים מהחרמון היו מרכיב עיקרי וחשוב הן בבנין בית המקדש הראשון על ידי שלמה המלך והן במקדש השני, על ידי עזרא ונחמיה והורדוס. בקורות העץ השתמשו גם לקירות - לקבלת כוחות אופקיים נגד רעידות אדמה, בתקרות ובעיצוב הפנים ואף לכרובים - בקודש הקודשים! למרות עובדות אלה, אוסר הרמבם באופן גורף את השימוש בעץ במקדש, היתכן! איך השתמשו באיסור זה של הרמב"ם אחרוני אחרוני זמננו החרדים על מנת לאסור הקמת פרגולות בחצר בתי הכנסת שלנו?
20:59 (23/08/09) גדעון חרלפ
כוון וכוונת הלב בתפילה איננו כוון לב הבשר אלא הכוונה פיסית של פני המתפלל לירושלים המקדשית . טועה מי שחושב כי יש להסתפק ב"כוון הלב " בלבד . רק בכוון הפנים וכוון בית הכנסת לכוון בית המקדש במדויק -" נמצאו כל ישראל מתפללים למקום אחד . " על כן כל בית כנסת או מתפלל שאיננו מכוון פניו ומגמתו להר הבית , לוקה ועובר על איסור לא תתגודדו !!!
00:48 (21/07/09) גדעון חרלפ
מקדש ירושלים הוא התרופה נגד התרבות העכשווית המעמידה את החוויה האישית במרכז. המקום הנבחר של השכינה במציאות הפיסית הוא מקום הגילוי מחדש כי הקדושה אינה נפרדת מן המציאות וחיי היום יום והוא התרופה כנגד העבודה הזרה שבימינו של העמדת האדם במרכז. במקום לחתור אל המרכז, היהדות הרבנית איפשרה לאלוקות להופיע בכל בית כנסת !! מה מבדיל בין המקדש הפגני או תפיסת העולם החילונית או הדתית של חיים ללא מקדש, אל הדרך אל המקדש בימינו?..על כך קראו במאמר מהחוקר והארכיאולוג יצחק צויג, חוקר הר הבית.
14:10 (09/07/09) גדעון חרלפ
אם תהיתם איך הורחבו הלכות האבל על המקדש , מתשעה באב עצמו , לשבוע שחל בו תשעה באב ועד לשבעה עשר בתמוז - אל תתהו . מאחר שחזון בניין המקדש איננו רלוונטי ועכשווי , ממילא אנו צריכים להתאבל יותר ויותר . אולם אולי ננקוט בגישה הפוכה , הרי המקדש לפנינו , לפנינו ממש . בואו ונפעל לקראת כינונו בפיסיקה הארץ ישראלית של היום על חשבון האנרגיות שאנו מבזבזים החל משבעה עשר בתמוז . בואו נצמצם את האבל ונעבור לפסים מעשיים קצת יותר !!!
07:21 (23/06/09) גדעון חרלפ
איך נבחרה משפחת אהרון לכהונה , האם רק מכוח היותם קרובים למשה רבינו ? מסתבר שלא , אי אפשר להכחיש כי חברו כאן מספר מרכיבים . החל מזיהוי המרכיב הגנטי של עמרם הנושא את דודתו הזקנה , דרך המציאות של היותם המנהיגים הטבעיים -אל בחירתו של הקדוש ברוך הוא . אולם הכוהנים הם גם שליחי דידן ונבחרו " מתוך בני ישראל " . האם זאת ברית כהונת עולם ? מה פשר הברית הנוספת שנכרתה עם פנחס ? מפרשת " סבא קורח " על פי הרבי מקוצק ,שטען כי היה מצטרף לקורח - אפשר להבין יותר את פשר יצירת מעמד הכהונה לדורות .ומדוע כהני זמנינו אינם אלה העומדים בראש המאבק על העצמת נושא הר הבית .
18:16 (17/06/09) גדעון חרלפ
ציץ הקודש שהיה על מצחו של הכהן הגדול היה העיקרי והחשוב בבגדי הכהונה . על מעמדו של הציץ כותב בהרחבה הרב הלל בן שלמה -איש הר הבית .
14:05 (07/06/09) גדעון חרלפ
לא רבות נכתב על יכולותיו וכשרונותיו התכנוניים של בצלאל . אולם המדרש הגדיל לתאר אותו וכתב כי לבצלאל היה קשר ישיר עם השכינה , שלא דרך משה רבינו .משה אולי חשב לעשות הכל בעצמו, אולם הקדוש ברוך הוא הבהיר לו כי עליו לקחת את בצלאל וכי מזמין העבודה התכנונית חייב לקחת אישיות עצמאית אחרת ,שיש לה אולי אג'נדה השקפתית שונה על יצירת המציאות של בית לשכינה עלי אדמות ֱֱ
15:13 (27/05/09) גדעון חרלפ
 מחוץ לעלילות כי עם הקמת המקדש תהיה מלחמה עולמית של האיסלאם נגדינו וכי יהודים מתכוננים לפוצץ את מסגדי הר הבית , עלילות הנתמכות על ידי המשטרה, הפרקליטות ובית הדין הגבוה לצדק. ישנם גם  את בעיות ההסברה שלנו לקידום רעיון המקדש ומימושו .  האם בהוצאת ספרים או בתפירת בגדי כהונה נוכל להבקיע את חשכת הבערות ?האם אותם מליוני יהודים המתפללים  בוקר בוקר אל הקמתו,  גם יושיטו יד למימושו העכשווי? האם יהודי  שאיננו דתי יוכל להתחבר אל המקדש ? הם ימשיכו להיות הרבנים החרדים " צדיקים שאינם מאמינים "? 
10:39 (12/03/09) גדעון חרלפ
 בסרט שקישורו מצורף , אותו הכינה התנועה לכינון המקדש , נראה את הרצון והכיסופים לתפילה במקום הגדול והקדוש ואת הרצון לכינון המקדש בהר הבית בירושלים , כאשר משיח בן יוסף מתנגד למלכות משיח בן דוד ומונע כל תפילה בהר הבית . 
19:54 (11/03/09) גדעון חרלפ
על אף האיסור החמור של עשיית פסל וכל תמונה , איסור גורף  לכאורה על כל יצירת אמנות , שתכליתה להשיג את הפנימי והנשגב  , במקדש ירושלים מתכללות כל האומנויות , ציור ואדריכלות , אסתטיקה וטכנולוגיה . כאן בביתה של השכינה בחומר ,מתמצות כל האכויות המוציאות לפועל את רגשותיו הרוחניים של האדם היהודי ומתגלה כאן ההרמוניה של דעת אלוקים ,תורה ,הלכה ומוסר יחד עם החויה העוצמתית הנגלית . כאן חוברות ליהדות גם האמנויות המחפשות את הפנימיות , שביסודן שיבה אל הטבע הפנימי והחתירה אל השלמות הרב מימדית של האמנים  קאנדינסקי וברנקוזי . 
15:09 (08/03/09) גדעון חרלפ
 הרבה יהודים ימשיכו בשגרת יומם ,  ימשיכו להתפלל בוקר בוקר את פסוקי הקרבנות , קודם פסוקי דזימרה של תפילת השחר . ומה עם מימוש התפילה בממשות של העולם החומרי ? - הילכתא למשיחא - לא רלוונטי ולא נוגע לנו כלל !!! מצורף מאמרו של האברך החשוב הלל בן שלמה  - איש הר הבית המוכיח כי אין לחכות למשיח צידקינו ומכוח פסוקי הקרבנות של בוקר ,יש להגשים , לעלות ולהקריב במקדש ירושלים  !!
12:00 (05/03/09) גדעון חרלפ
 גם ברגע זה ממש יש עליך האדם היהודי  ועל אף שהמקדש חרבל עלות למקום הסגולי הזה , הר הבית ,גם אם המשטרה מונעת ממך בטענות שווא להתפלל או להביע את אמונתך . מצורף מאמרו של הרב הלל בן שלמה , מבחירי מכון המקדש , איך להתכונן לעלייתך זו ,על הצורך בטבילה במים הקדושים ועל חשיבות מצווה זו  
16:50 (25/02/09) גדעון חרלפ
  יחד עם הרלוונטיות של בנין בית הבחירה מתחדשות סימולטאנית גם מצוות אחרות, כמו מצוות התכלת ומצוות מחצית השקל שהן אקדמה לחידוש העבודה . בידך להתחיל !!!  "והיה לכם לציצית "!! אין להסתפק במילים בלבד  הנאמרות על ידך  כל יום בקריאת שמע !!" וראיתם אותו - ועשיתם" !!!!
16:57 (22/02/09) גדעון חרלפ
חלק מהבורות בנושא הר הבית ועלייה אל הההר הקדוש 'הוא חוסר הידיעה היכן עמדו המקדש והעזרות , איך נכנסים ,לאן הולכים ולאן אסור להיכנס בשום אופן , הנה הכל מסומן בצילום שלפניכם !!! עלו ההרה !!!
14:46 (18/02/09) גדעון חרלפ
על עליית הרמב"ם להר הבית והרלוונטיות העכשוית של עבודת הקמת בית הבחירה בימינו ע"פ דרכו. יש קשר הדוק בין עלייתו לארץ ישראל וכניסתו להר הבית לבין היותו כונס התורה לכל מרחביה כולל הילכות תרומות,מקדש,סנהדרין ומלכות.
15:20 (12/02/09) גדעון חרלפ
הנביא חגי , בזמן עליית זרובבל ועזרא ונחמיה ניבא על הקמת בית המקדש מחדש .
17:51 (08/02/09) גדעון חרלפ
האם מצוות בניית המשכן ניתנה רק בעקבות חטא העגל דווקא או שהיא מצווה מלכתחילה ?
17:42 (08/02/09) גדעון חרלפ
מדוע נבנה המקדש בחלקו של בינימין ,הקטן שבשבטים ולא בחלקו של שבט יהודה - שבט מלכות ישראל , מדוע קדם המשכן בשילה , בגבעון וברמה למקדש ירושלים ?
17:33 (08/02/09) גדעון חרלפ
מדוע צווה משה רבינו , גדול הנביאים על ידי הקדוש ברוך הוא לקחת את בצלאל כאדריכל המקדש ? 
18:23 (24/05/13) גדעון חרלפ
לכאן הוא הגיע,בודד ומתוסכל,ללוא כול סיכוי.אל ראש ההר הצופה יזרעאלה-שחט כאן את הפרות הקדושות! מי יוכל להזוי הזה עם אדרת השיער!
08:26 (01/05/12) גדעון חרלפ
תדמור היא אבן הדרך בין ה'ארץ הנושבת ' לבין הבטחת נהר פרת. שלמה בן דוד מלכינו הוא שהבין שללא ייסוד עיר גדולה באמצע במדבר המזרחי לא יוכל לממש ולהגשים את חזון ההבטחה. וכדברי המשורר הנביא אצ"ג :
02:27 (27/04/12) גדעון חרלפ
אם חשבתם כי חברון היא עיר האבות - טעיתם בגדול !! עירם של אבותינו מייסדי האומה -אברהם ויצחק- היא באר שבע. ולהלן יבואר מהותה הפנימית ומדוע נעלמה מהפסיכוהיסטוריה ומהפסיכוקוסמוס של עמינו ומולדתנו . פשר איזכורה ושמה הראשון בתורה " מדבר באר שבע ", על ידי הגר המצרית ורק לאחר מכן על ידי אברהם,שלא בנה שם מזבח , יצחק שבנה שם מזבח ( בדרך לבאר לאה , מדרום לשכונת נווה זאב ),ויעקב-שעקבות הטמנת חפצי בית מתקופתו נמצאו ליד שכונת נווה נוי. האם נמצא כאן את מעיין המים החיים של הרוח ? האם נמצא כאן את 'מתג האמה '? האם הברית עם אבימלך של אברהם ואחר כך של יצחק רלוונטית למאה ה-21 למניינם ?האם היו שתי ערים בבאר שבע או שיש כאן מציאות אחת על פי תורת הנסתר .?האם תעתה -טעתה הגר המצרית במדבר באר שבע ?האם נחלקו כאן אברהם ויצחק בשמה ומהותה הפנימית ? למה לא הכיר כאן אברהם בצורך להקמת מזבח ?במצורף "מסכת באר שבע "- על מהותה הפנימית וסיכויה לעתיד.
12:30 (26/04/12) גדעון חרלפ
רק מהליכה של שלשה ימים באפיקו המרהיב של נחל-נהר זה הזורם בקיץ ובחורף ,ממעיינות התהום של המדבר מזרחי דרך עיי העברים,סלעי ענק על מדרונותיו ובאפיקו המוריק אל ים המוות ..רק מהליכה זו ,הרחק מכול ציביליזציה מוכרת עולה קריאתו של אדון הנביאים :,קומו !!!- עברו לכם את נחל זרד !! קומו ועברו את השער אל ארץ ישראל הפנימית כאן גם תתודעו לפשר השמטתו מרשימת מ"ב המסעות של בני ישראל במדבר שנרשמו בתורה הקדושה.
19:33 (19/06/11) גדעון חרלפ
שנים רבות התלבטתי איפה היא נחלת החוף שאותה הבטיח יעקב - ישראל לבנו זבולון . ביהושע לא מוזכר כלל כי נחלו את החוף ונחלתם הייתה במערב עמק יזרעאל ועד איזור הגבעות של קריית טבעון וקריית אתא . ולפתע התבררה הכפילות בפסוק :" זבולון לחוף ימים ישכון והוא לחוף אניות ...." נחלתזבולון היא איי הים : קפריסין , כרתים , רודוס וג'רבה , סיציליה ועוד .כך הסביר המאירי את מימרת התלמוד הבבלי בגיטין דף ז ...
13:20 (04/04/10) גדעון חרלפ
אליהו הנביא ,הוא פנחס בן אלעזר, הוא נביא הגשם , הוא היחיד והמיוחד שחידש את המסע להר סיני - מקום מתן התורה עליו נאמר וצווינו - " המה יעלו בהר ". בדרכו אולי עבר בכונתילת עג'רוד ,הוא מקום המקדש המסתורי בין מכתש רמון למדבר התועים בסיני , על סיפורו של המקדש בירכתי תימן , גם הוא בדרך בין עזה לאילת על שפת נחל אל עריש - הוא נחל גרר המקראי ...
14:18 (25/02/10) גדעון חרלפ
לפני למעלה מ-30 שנה כאשר למדתי בישיבת ניר-קרית-ארבע ,חקרתי והעלתי כי חברון הינה מוקפת חומה ,הן על פי המקורות והן במציאות ,כאשר מעט לפני מלחמת ששת הימים נמצאו בה חומות עתיקות . אף על פי כן חברון נשארה כערי הספקות ולא ביטלו בה את קריאת המגילה בי"ד באדר . האם יש בארכאולוגיה המתחדשת לשנות מציאות הלכתית ?
23:46 (02/12/09) גדעון חרלפ
לא לחינם אמר משה רבינו בעת זיווגו לציפורה בת יתרו " גר הייתי בארץ נכריה "( מצרים ) ועתה אני במולדתי . חבל מידין הוא מחוז ארץ ישראל בדרום במזרח ים סוף . שם הייתה התיישבות יהודית עוד בימי בית ראשון של בני שמעון . בזמן בית שני טיהרו אותו חכמי ישראל אף שישבו בו הקינים וכן בני קטורה החייבים בברית מילה עד היום הזה . עוד רבים מזהים שם את הר סיני ומתן תורה הכל בתוך ממלכת אברם העברי !!
15:26 (18/08/09) גדעון חרלפ
בין צוקי היעלים במעלה עין גדי , סמוך למערת הבריכה בראש נחל דוד , משלים המלך הראשון שאול עם מלכות בית דוד הנצחית . למה כאן ולמה עכשיו . מתברר כי דווקא כאן בקניון נחל דוד במדבר יהודה , שם לא שלטו והתישבו מעולם אומות אחרות - זה קורה - הייתה יהודה ..... לקדשו , ישראל ממשלותיו !!!
21:27 (31/05/09) גדעון חרלפ
חאלב בצפון סוריא של היום היא עירו של הרמטכ"ל ושר הביטחון של דוד המלך-יואב בן צרויה . בבית הכנסת של חאל'ב ובמצודת העיר נמצאו שרידי מבנים  מתקופת בית ראשון  וכן מסורת : " עד כאן הגיע יואב בן צרויה ". חאל'ב היא כנראה העיר חלבה בנחלת אשר והיא ארם צובה אליה הגיעו בכיבושיהם יואב ודוד . חאלב  התקדשה בקדושת ארץ ישראל אולם בגלל פגם טכני של אי הורשת שבעת עמי כנען עד אליה - לא התקדשה בקדושת ארץ ישראל מלאה . להלן נבאר גם את הסימביוזה הרוחנית בין דוד המלך ליואב בן צרויה אחותו . 
10:40 (22/05/09) גדעון חרלפ
  אל חוף ים סוף , גבול ארץ ישראל המובטח בתורה "ושתי את גבולך מהים הגדול ועד ים סוף ",הגיע בראשונה דוד המלך , בהיתעלמו מן האיסור לכבוש את אדום . בהמשך הגיע לכאן שלמה המלך ולאחריו מלכי יהודה :אמציה ,עוזיה ,יותם ואחז . בתל - אל -חלייפה ,בשטח ירדן של היום , בין אילת ועקבה ,נמצא האתר הארכיאולוגי של אילת - עציון גבר  של מלכי יהודה . באיזור זה חיו בעבר מלכי אדום שאוזכרו איזכור יתר בפרשת וישלח שבספר בראשית . על פי הקבלה ,ההסבר לכך הוא מאחר שכאן מתבצע התיקון הרוחני של עולם החומרי הבראשיתי. ואולי לכן מתגלה דווקא כאן  המסלע של הפרקמבריום של העולמות שמלפני העולם שלנו . כנראה הביטוי ל "תפוס ראש באילת "- יש לו על מה להתבסס  !!! מתברר כי שלמה המלך בנה את אילת מיד לאחר שסיים לבנות את מקדש ירושלים  !!!
14:42 (19/05/09) גדעון חרלפ
 העיר מעלה אדומים נמצאת על כתף הר הזיתים הקדוש , במדבר ירואל - הוא מדברה של ירושלים . זכינו , אני ושאר תושבי מעלה אדומים להתפלל מערבה , על פי דרכו של התנא הקדוש רבי עקיבא שקבע " שכינה במערב "!!! . צומת יצחקי , שם מרוכזים בתי כנסת רבים ומקום משכנה של רבנות העיר , הוא ממש במקום שער העיר המזרחי של ירושלים על פי חזון יחזקאל !!  , בתחום י"ב מיל על י"ב מיל שטחה של ירושלים המקדשית  בנבואתו  . 
15:13 (05/05/09) גדעון חרלפ
 אחת ההפתעות בנבואת אחרית הימים של ישעייהו היא הנבואה לבקיעת נהר פרת לשבעה נחלים לעתיד לבוא עם חזרת ישראל לארצו . ישעייהו מתנבא ואומר כי כמו שים סוף נבקע ביציאת מצריים על ידי רוח קדים עזה , כך לעתיד לבוא יבקע נהר פרת !!מהו  הפשר והקשר ? האם נזכה ל"נמר עם גדי ירבץ" יחד עם בקיעת נהר הקדם של ארץ ישראל ?
15:05 (05/05/09) גדעון חרלפ
הירדן , הזורם מצפון לדרום , הוא חוט השידרה של ארץ ישראל . אולם במרכזו , ליד גשר אדם של היום , אנו מוצאים את מפגשו עם ציר מזרח - מערב של ארץ ישראל . ממזרח נשפך לירדן נהר היבוק 'וממערב , נחל תירצה . כאן בכיכר הירדן , במפגש נהרות הרוחב עם הירדן הקדוש נמצאת כיכר הירדן . כאן ליבה של ארץ ישראל הגיאוגרפית . כאן , באדם העיר , נפסקה זרימתו של הנהר הקדוש ואיפשרה את מעבר בני ישראל בהנהגת הכובש יהושוע , מקדושת ארץ ישראל המזרחית לקדושת ארץ ישראל המערבית והעיקרית . כאן גם היה מעבר יבוק שהוא מעבר הנשמות לעולם העליון ולכן נלחם כאן שרו של עשיו ביעקוב החוזר מהגלות .
19:22 (29/03/09) גדעון חרלפ
 כולנו קראנו בספר מלכים  על עמודי הנחושת יכין ובועז שהיו בפתח מקדש שלמה ושהיתמרו לגובה של תשעה מטר עם פיתוחי אומנותיים מורכבים .גם ה"ים של שלמה " המקווה המתועש של אותם ימים  , שהיה בקוטר 5 מטר ועמד בחצר המקדש על שנים עשר פרים - גם הוא היה מנחושת . פרופסור נלסון גליק , מגדולי הארכיאולוגים שחפרו בארץ ישראל , מצא בתמנע חרסים שייחס אותם לתקופת ממלכת שלמה .אולם כל המבקר בפארק תמנע שנבנה מכספי המדינה - לא ימצא זכר ואיזכור של שלמה המלך והמפעלים הכבירים שלו של כריית הנחושת ובניית העיר אילת . בנו רוטנברג ארכיאולוג גם הוא , מחק הן את ממצאיו של עמיתו נלסון גליק וגם את פעלו של מלכנו שלמה בן דוד . הייתכן ? טוב שנשארו שם עמודי שלמה - החקוקים לנצח בסלע הנצח !!!
15:00 (03/03/09) גדעון חרלפ
 נהר הירדן  הקדוש הוא כחוט השידרה של ארץ ישראל הנושבת .מקום המעבר של בני ישראל, מערבות מואב לערבות יריחו, הוא מקום מקודש שנעשה בזמן מקודש  .מקום משופע בניסים ,החל מנס הפסקת זרימת מי הירדן מפני יהושוע הכובש ועד לעלייתו השמימה של בן תמותה - הוא אליהו הנביא . גם זמן הארוע - העשירי בניסן - התקדש גם הוא , שהרי הוא יום השינוי התודעתי של לקיחת זבח הפסח והשבת הראשונה שנשמרה משבת בראשית - היא שבת הגדול  !11 
17:15 (02/03/09) גדעון חרלפ
 הרבה מחסידי ארץ ישראל השלימה מוחים על כי שביל ישראל איננו עובר בירושלים , עיר הקודש ובירת ישראל החדשה . עוד רבים מוחים כי שביל זה איננו עובר על גב ההר ,בדרך האבות , דרך חברון , בית לחם , שכם ועיר גנים ( ג'נין ) . אולם רק בודדים מבינים כי החלופה האמיתית לטרקים בהימליה , בהרי האנפורנה בנפל ,ובארץ האש בארגנטינה ובבוליביה, הוא בשביל ישראל האמיתי, מהרי טורי אמנון ,ומפרץ אלכסנדרטה דרך בקעת האורונטס , הרי מול הלבנון , ודומה דרומה בואכה מידיין וקדש , היא מדאין צלח ,בצפון חצי האי הערבי ועד לנמל ג'דה - מקום קבורתה של חווה אשת אדם הראשון . 
17:06 (02/03/09) גדעון חרלפ
מי שנכנס היום לעיר החרדית ביתר עילית , רואה סמוך לכניסה את השלט : "ביתר עילית - עיר התורה והחסידות" . אולם נשמטה מדעת פרנסי העיר כי בראש ובראשונה ,ביתר היא היא עירו של בר-כוכבא , גדול מצביאי ישראל בבית שני ונושא כליו של רבי עקיבא - גדול התנאים ומי שדרש תילי תילים של הלכות על "קוצו של יוד"- עד שמשה רבינו בעצמו,לא הכיר !! 
19:46 (24/02/09) גדעון חרלפ
כמו הכינרת שהיא מעין ה"עיין של ארץ ישראל ' ועל חוט השדרה שלה - הירדן הקדוש , כך טבריה העיר היא טבורה של הארץ הקדושה , כמו הטבור הקושר את התינוק לאימו יולדתו .כאן הייה מקום החיבור בין עם ישראל למולדתו והכנרת היא כטבור האדם ,סימן הלידה הטבוע בגוויה הישראלית הקדושה !!!
18:45 (23/02/09) גדעון חרלפ
מעטים הם היודעים כי העיר נצרת - כולה קודש קודשים . מתחת לעיר הנוצרית -מוסלמית , מסתתרת עיר  הכוהנים של משמרת "הפיצץ ",המוזכרת בדברי הימים . מתחת לצלב - מסתתרת עיר יהודית  תוססת שבמשך כל התקופה הביזנטית - לא פתחה את שעריה לאלה שאינם בני ברית . האם תהיה תקומה לנצרת תחתית היהודית עם כנסיית בית הכנסת ?  
13:01 (15/02/09) גדעון חרלפ
דמשק אחת הערים העתיקות בעולם הינה עיר קדושה עם מסורת של זיקה מושרשת לעם ישראל , על פי יוסף בן מתיתיהו ועל סמך מסורות לא יהודיות - אברהם אבינו מלך בדמשק ומשם הביא את נאמן ביתו , הוא דמשק אליעזר .
16:33 (09/02/09) גדעון חרלפ
אחת התופעות המופלאות ללא פיתרון משביע רצון היא שיכחת הר- סיני ,מקומו וקדושתו . איך שכח עם ישראל , בחיר האלוקים את מקום יצירתו והיותו לעם ? 
13:25 (02/02/09) גדעון חרלפ
נחלת אשר, השבט הצפוני ביותר של עם ישראל שקיבל נחלה בצפון ארץ ישראל נותרה עלומה .
12:52 (02/02/09) גדעון חרלפ
לא ברור מדוע מתרכזת כלכלת ישראל בתל אביב ולא בעיר הבירה ירושלים . האם זו סיבה טכנית בלבד ?
16:21 (01/02/09) גדעון חרלפ
העיר דיבון בעבר הירדן המזרחי הייתה העיר הראשונה שכבשו בני ישראל בהיכנסם לארץ ישראל לאחר יציאת מצריים . מקובלים אנו מהקבלה והחסידות כי עם הכניסה לארץ ישראל מתגלה רובד נוסף של התורה - תורת ארץ ישראל . 
23:01 (24/02/10) גדעון חרלפ
מה היו אותן העריםהגדולות ובצורות בשמיים שאותן ראו המתנחלים שבטי בני ישראל בראשות יהושע הכובש ? האם היו אלה ערים ממשיות ? איך נהפכו דווקא ערים אלו המוקפות חומה לקדושות בקדושה מיוחדת כקדושת מחנה ישראל במדבר , לכאורה היה צורך להחריבן אותן ואת חומותיהן עד היסוד .... !!!!
22:45 (24/02/10) גדעון חרלפ
לכאורה מעלה אדומים היא עיר חדשה ומחודשת שבודאי לא הייתה בזמן יהושע לפני שלשת אלפים וחמש מאות שנה . ולפלא כי יש שכתבו לאחרונה כי יש לקרוא בה את המגילת אסתר בט"ו באדר מכוח היותה סמוך ונראה לירושלים . אמנם נכונה היא דעת הרמב"ן כי הנס בערי הפריזי גדול היה מהנס במערים המוקפות חומה ,אולם עדיין מעלה אדומים רחוקה היא מירושלים .האם יש שמץ סיכוי לשינוי הלכת מגילת מעלה אדומים ?
09:41 (22/10/09) גדעון חרלפ
חוה , האם הראשונה , הודיעה עם לידת בכורה קין על האחדות בעולם התחתון : "קניתי - איש- את ה' " . מה פשר קריאתה זו ומדוע התקלל קין כאשר הוא מיסד עבודת האדמה ,וצאצאיו את המוסיקה וההרמוניה ואת הטכנולוגיה המתכתית- חרושתית ? מדוע ולמה נוסד הקיניין הקפיטליסטי עם הולדת בכור האדם ? האם עזב הקדוש ברוך הוא את הארץ לאחר גרוש האדם מגן העדן ? מדוע הנודד והמגורש קין הוא שמיסד את העיר הראשונה בעולם ?
09:33 (22/10/09) גדעון חרלפ
אם יש את נפשך לדעת מדוע לא נזכרו שבעת ימי החג בספר שמות , מדוע התייחדה מצוות ארבעת המינים ליום הראשון בלבד ומהו הפירוש האמיתי לפסוק " כל האזרח בישראל ישבו בסוכות " . אולי גם נבין את פשר אי קיום מצוות הישיבה בסוכה בימי בית ראשון . סוכות חג הזיכרון והדעת !!! מה הקשר בין ענני כבוד ביציאת מצרים לסוכה העתידית בה הגג והדפנות יהיו מעורו של הלוויתן הבראשיתי והקדמון ? מיהו "האזרח "המופיע פתאום הנדרש לישיבת הסוכה ?
13:26 (12/10/09) גדעון חרלפ
מבחינה עובדתית, ברור שכל אחינו בני ישראל למעט היושבים סמוך למקדש ירושלים , תמיד חגגו יומים את ראש השנה החדשה . מתברר כי בני האלוקים שבשמים המוזכרים בספר איוב - גם הם חגגו בשמים שני ימים! כל זאת בניגוד לאלה הרוצים להחזיר ולצמצם את חג ראש השנה ליום אחד , כדוגמת שאר החגים . מתברר כי השניות בראש השנה , איננה מתבטאת רק בשני ימי החדג , אלא גם בתקיעת השופר , ואנו תוקעים שברים ותרועה מלכתחילה ולא מספק !!!!
12:35 (12/10/09) גדעון חרלפ
אמנם יום ראשון של חג הסוכות שחל בשבת צפוי לנו רק בעוד כעשר שנים ,אולם אי אפשר להתעלם מהעובדה כי ביטול לקיחת לולב ביום הראשון של חג הסוכות הוא עיניין מחודש שלא היה נהוג בארץ ישראל בימים קדמונים . זעקת ארבעת המינים להתכלל בתפילת ההלל של חג האסיף חיה ופועמת ומצפה לתיקון בצומח של מימי ארץ ישראל העולים מעלה מעלה בצמחיתה המבורכת !!!
19:15 (08/09/09) גדעון חרלפ
בראש השנה של שנת תשס"ז שחל בשבת , נשמעה לראשונה בבית הדין של הסנהדרין החדשה תקיעת השופר . האם נתמיד ונתקע בשופר של מצוה בשבת כדעת רבי יוחנן בן זכאי וכדעת האלפסי ?או שנתמיד בשמירת גזירת האמורא רבה הבבלי שגזר איסור על תקיעת שופר בראש השנה שחל בשבת . האם תתפשט קדושת ירושלים למלוא היקיפיה בין הר נוף למעלה אדומים לעיניין זה ?
21:11 (16/06/09) גדעון חרלפ
חטאם של דור המדבר לא התפרש כראוי . ישנם שינויים במהות החטא ומשמעותו בין ספר דברים לספר במדבר .מי היו המרגלים , האם שלוחי משה -על פי דעת הזוהר הקדוש או שהיו שלוחי העם ? בפרט לא התבררה כלל הסיבה לעונש העצום שקבלו , מה הקשר בין הליכתם בארץ ישראל ארבעים יום , לאורכה ולרוחבה של הארץ , לבין העונש של מוות איטי במדבר - יום לשנה , יום לשנה ?
16:39 (05/04/09) גדעון חרלפ
 מאות אלפי יהודים יעמדו בבוקר יום רביעי בערב חג הפסח לברך ברכת "עושה מעשה בראשית" על זריחת החמה . האם ראוי לעשות כן , או שיש בזה מעין שמץ של עבודה זרה שהייתה במצריים שהרי נצטוינו "החודש הזה לכם "- עזבו את מנין החמה המצרי ואת עבודת האל "רע " וספרו לפי חודשי הלבנה המתחדשת מדי חודש בחודשו . 
20:32 (24/02/09) גדעון חרלפ
  על פי העיקרון הקבלי של  "עולם, שנה ,נפש ",תופעת הקדושה קיימת  באופן עקבי בכול אחד מן המופעים של העולם הגשמי . לכן קדושת המקדש, קדושת השבת וקדושת האדם היהודי הן קדושות ניצחיות שאינן ניתנות לעירעור . לכן כל המקדימים להתפלל בערב שבת כשעוד השמש בראש האילנות , בניגוד לדעת הקדמונים ,מחללים את השילוש הקדוש . 
15:25 (22/02/09) גדעון חרלפ
על פי המשנה במסכת ראש השנה ,יש לתקוע בשופר של יעל שהיא חיית בר . משום מה נשמטה מדעת הראשונים דעת התלמוד הירושלמי כי עיקר מצוות תקיעת השופר בראש השנה היא תקיעה בשופר העשוי מקרן של יעל . מדוע יש לתקוע מלכתחילה בקרן של חיית בר ?
15:10 (12/02/09) גדעון חרלפ
מדוע הפך מלאכו של עשיו את שמו של יעקב אבינו מיעקב לישראל ? מדוע לא הכירו בשמו ?למה הסכים הקדוש ברוך הוא עם הפיכת השם ? אולם אנחנו ממשיכים להתפלל : אלהי אברהם , אלהי יצחק ואלוהי יעקב !!!??יעקב עובר מהפך תודעתי ואישי במעברו את היבוק: מאמונה לרציונליות .ממאבקו זה ודרכי התנהגותו נלמד את יסודות המאבק עם גויים ואחרים , מאבק עוצמתי ולא רק אמונה עיוורת כי "היו לא תהיה" "!
15:00 (12/02/09) גדעון חרלפ
איך הגיע יוסף , מצעירי בניו של יעקב אבינו למלכות ? האם מלכות ישראל היא חלום או שהיא ברת מימוש ?יוסף בעל החלומות , הבן הדחוי והשנוא , מגיע למלוכה - עוד בטרם נהיינו לעם , עוד בטרם נחלנו את ארצינו .
14:52 (12/02/09) גדעון חרלפ
מהו הזיכרון,ומדוע עלינו לזכור . למה נקרא ראש השנה בתורה - יום הזכרון ? . 
14:43 (12/02/09) גדעון חרלפ
מקובלים אנחנו כי יהיו שני משיחים : משיח בן יוסף הראשון , שהוא הכנה ופתיח למשיח בן דוד שלאחריו .
15:19 (03/03/09) גדעון חרלפ
 בשולחן ערוך  בהלכות שבת ,נעדרת ההלכה כי יש איסור לצבוע בשבת , למרות שאיסור מלאכת הצביעה נאסרה על פי המשנה שהרי במשכן צבעו צמר בתכלת הבאה מהחילזון . ולמרות הכול פוסקת הגמרא : חזותא - מילתא היא !!דהיינו לחזות ולצבע יש משקל ערכי והילכתי !!!
13:24 (15/02/09) גדעון חרלפ
בפרשת ירידת המן לבני ישראל במדבר מצווה משה לעינין תחום שבת: " אל יצא איש ממקומו" - מהו המקום ומהי התפיסה הטריטוריאלית של האדם במרחב ואיך הוא מנכס לעצמו את מקומו ונחלתו
15:32 (12/02/09) גדעון חרלפ
דווקא קיין , בנם הבכור של חווה ואדם הראשון בונה עיר !!. לאחר מכן נבנה בבל מגדל בבל - גם הוא לא נבנה עלידי צדיקי הדור , האם ביסודם של העיר ומגדל יש משום הרשע ? .
17:32 (22/02/09) גדעון חרלפ
הרב מנחם מנדל מוויטבסק היה ראש וראשון מבני משפחתינו החוזרים לארץ ישראל החריבה של אז . מנחם מנדל מויטבסק תלמיד המגיד ממזריטש וראש וראשון לחסידות , אחריו ואחרי הבעל שם טוב , עלה לארץ יחד עם חבריו , שניאור זלמן מלאדי ואברהם מקאליסק . כאשר שניאור זלמן מלאדי , לעתיד - בעל ה"תניא ", חזר בו . ניגון השתפכות הנפש וכיסופיו להגשמת התורה בארץ ישראל הביא אותו עד לכאן .
15:19 (22/02/09) גדעון חרלפ
אי אפשר להתחבר לקרקע המולדת ללא שירה , ללא ההרמוניה המרעידה גוף ונפש . את ההר כובשים עם התכוננות של מיתרי נפש יהודי הומיה , שירה המתחברת לרוח כיסופי האומה למרחבי מחוזות ארץ ישראל כולה .
17:17 (21/02/12) גדעון חרלפ
אמנם עוד לא פרצנו את סף התודעה - אבל פרסום בעלון שבת של מקור ראשון הוא גם צעד קטן
חדשות שהן ישנות
תחומי ארץ ישראל
מחוזות ארץ ישראל
מקדש ירושלים
הגיאוגרפיה הפנימית
תורת ארץ ישראל
אדריכלות ויהדות
שירי מולדת
מלכות ישראל השלישית
אוצר המקדש
תנועות המקדש
ספרי המקדש והר הבית
אישי המקדש
ארכיאולוגיה
משפט הר הבית
נהרות ארץ ישראל
הרי ארץ ישראל
ארץ ישראל המובטחת - דעת חוקרים
סיפורי המזרח התיכון החדש
ירושלים המקדשית
פורום שאלות ותשובות
הפוליטיקה האלוקית
קרבן פסח והקמת במות באין מזבח במקדש ירושלים
חיפוש באתר
 
 
 
 אתר אינטרנט מקצועי בחינם