יום ה', כה’ באדר תשע”ז
    צור קשר  |  אודות  
רק מהליכה של שלשה ימים באפיקו המרהיב של נחל-נהר זה הזורם בקיץ ובחורף ,ממעיינות התהום של המדבר מזרחי דרך עיי העברים,סלעי ענק על מדרונותיו ובאפיקו המוריק אל ים המוות ..רק מהליכה זו ,הרחק מכול ציביליזציה מוכרת עולה קריאתו של אדון הנביאים :,קומו !!!- עברו לכם את נחל זרד !! קומו ועברו את השער אל ארץ ישראל הפנימית כאן גם תתודעו לפשר השמטתו מרשימת מ"ב המסעות של בני ישראל במדבר שנרשמו בתורה הקדושה.
12:30 (26/04/12) גדעון חרלפ

לפרשת השמטתו של נחל זרד מרשימת מ"ב המסעות של פרשת מסעי מעצמתו ומעצמיותו של הנחל נבוא לזיהוי וחשיבותו מוגש למטיילים בנחל זרד ,בית ספר שדה כפר עציון , תמוז התשע"א נערך : תמוז התשע"א יולי 2011 C:\Documents and Settings\Owner\My Documents\נחל זרד.doc ... ופתאום הוא מופיע ,זורם ושוצף,מכחיל ולבנבן בין סלעי מגור של דולומיט אפור. פכפוך רחוק הופך לשצף קצף ,לשאון עוצמתי . ...ופתאום אתה רואה אותו,כחלחל בין סלעים אדומים... .....ופתאום אתה בתוכו , מימיו הקרים מקיפים אותך במערבולת .לפתע נמסו חום המדבר והיובש של במת מואב .על גופך מכים הזרמים הזועפים...לפתע אתה צף בתוך בריכת הנחל,סביבך משפחתך וחבריך למסע אל הלא נודע .. .....תה בתוכו,זה איננו עוד פסוק מקראי ולא דרשת חז"ל, נגוזו שלחנות בית המדרש ואתה בחיים האמיתיים,המטפיסיקה הופכת לממשות של זרימה תודעתית ... אין במה להיאחז , אתה נסחף בשטף הנהר אל הצמחייה העבותה והכול כך ארץ ישראלית שבגדותיו . ממש צמחיה צפונית : קנה וסוף , קנה סוכר וערבה ,הרדוף הנחלים ושיח אברהם ,כולם איתך כאן ביחד בקניון המדברי הזה . אתה ממשש את תרמילך,את גופך החבול, הכול בסדר , כולם צלחו את שבולת הנהר , עת להירגע , נשימה ארוכה ואתה חוזר לעצמך . הנה חלומך העבר-ירדני מתגשם לעיניך ,שמאל הירדן מתממש פה לעיניך , זה לא רק ז'בוטינסקי ומרגולין , זה לא רק יפתח הגלעדי ואליהו הגלעדי , זה אתה ומשפחתך והמטיילים שיהפכו לחבריך . לנגד עיניך זקני השער של בית לחם ,שלמרות האיסור של "לא יבוא מואבי בקהל ה' לעולם ",גזרו להיפך :"מואבי ולא מואבית " הכניסו את בנות מואב תחת כנפי השכינה הקדושה ויצרו את השושלת הדוידית של מלכות ישראל הראשונה . גם אנו, בלכתנו בעמק הנהר מחזירים את נחל זרד למקוריותו- עצמותו : 'עבודתו מחנכתו'! שוב לא תהיה במת מואב מצפון והרי אדום שבדרום ריקה מנשמות יהודים !! ומדפדף אני שוב ושוב בדפי החומש המנוילן שבתרמילי : "קומו ועברו לכם את נחל זרד "!! לאחר שהשמיטה התורה הקדושה את נחל זרד מארבעים ושנים מסעות התיקון המדברי ,פונה משה רבנו המזדקן אל צאן מרעיתו : עמוד הענן שהלך לפניהם בחום הנורא של המדבר פרח ונעלם , הם חונים על גבולות הארץ הנושבת , פניהם צפונה , רואים ואינם מאמינים , תוהים , ההצליח ה' דרכם ?! פוסעים הם לאורך גדת הנחל ,הנה דיבון הדרומית , משם לעיי העברים ,סלעי הענק השבורים ליד חממת עפרה . מתחתיהם הנהר עצום בענקיותו – טרם נאספו - נכרתו מימיו על ידי המשפחה ההאשמית ממכה . משתכשכים הם בזרמי המים החמים והאדומים מתחמוצת הברזל והאורגניזמים המתפרצים מן קירות הקניון . במת מואב מתגבהת לעיניהם , שם הענקים , שם הרפאים , ממלכות עוג בבשן , דולמני ענק על צלעות הוואדי .הנהי כחגבים ? דוויים וסחופים משלושים ושמונה שנות נדודים , מצומקים ומושחרים משמש הישימון הלוהטת . והמנהיג הזקן נושב בעורפם שוב ושוב : אזרו כוחות ,ישרו גווים : קומו ועברו "לכם ", להנאתכם ולטובתכם , כאביכם הקדמון, כאב המון גויים שעזב את עמק הסהר הפורה , אמנם הדרך קשה ,אולם הנה ארץ קדושה מולכם : בידכם היא : "קומו"- הזדקפו ! עלו בהר ! ואתה מתרומם מבריכת הנהר , מתיישר , פניך זורחות , הנה אתה ממשיך ללכת בדרכי אבותיך הקדושים, פניך מזרחה אל ימין הירדן הקדוש בואכה ים המוות המלוח . הנה התקיים בי " עיברו"- עברתי מספסלי בית המדרש אל סלעי העמק , עברתי רוחנית וגשמית . מן הארץ הקדושה המערבית חוזר אני אל מחוזות המזרח על מנת להופכם למחוזות התיקון,עברתי בדרכי מזרחה לטעום מהענקיות של ארץ הרפאים , צאצאי בני האלוהים שבאו אל בנות האדם . אף פעם לא הבנתי את דרכו של מלכינו דוד, מיסד השושלת המלכותית, נכד למלכה מואבית בעצמו , על מלחמותיו הנואשות בבני אדום ,מואב ועמון,גם כאשר צבאו עמד לפני תבוסה צורבת ברבת עמון , את חתירתו לכיבוש עבר הירדן ,במת מואב ושדה אדום : " חזק ונתחזק בעד ארצנו ובעד ערי אלוקינו וה' הטוב בעיניו יעשה " ! מעצמתו של זרם הנהר, מעמקות אפיקו ,מקירותיו הזקופים נבוא אל המציאות המטפיסית ונפרש פירוש ארץ ישראלי ותורה חדשה מארץ תצמח : עם כל הכבוד לראשונים ואחרונים , יושבי ישיבות במזרח ובמערב ,שלא דרכו בזרם המים, מי בראשית הפורצים מהאקוויפר של הפרקמבריום בתחתית השכבה של אבן החול . אין כאן ולא היה ולא יהיה כל אקדימוס ספרותי ולא הגיגים שלפרשני וקושרי קשרים עם מגידים למיניהם . מאבניה ומנהרותיה של אדמת הקודש של "..צועקים אלי מן האדמה " או " ותפתח הארץ את פיה "- יעלה עומקו של נהר !! במסע זה של "נוסעים אנחנו – אל המקום –אשר אמר לנו האלוקים ", היותנו נוסעים של תואר השם ולא טוהר הפועל – נבוא אל אדמתנו זו: אין תורה כתורת ארץ ישראל , הממשית והגאולית ועומקה כי רב הוא מתחתיתו של עמק הנהר של הגיאוסופיה הפנימית . "משם נסעו" – מהבנה של שרפים ונחשים , מגורל ללא יכולת פעולה – "ויחנו" – חניה של פנימיות הנפש , ללא ענן וללא מנהיג –" בנחל זרד "! "אז ישיר ישראל "– ללא משה רבנו , שהנהגת המדבר שלו איננה מתאימה להנהגת תורת אלוהי הארץ !! נחל זרד תחילתו-נביעתו במי בראשית , ממדבר קדמות ,ממימי גן העדן של נהר הרביעי ששקע אל חולות המדבר ומהלכו הוטה מזרחה מזרחה אל המפרץ הפרסי , הכול על מנת להרחיב את גבולות ארץ ישראל המובטחת . הנה הוא מסביבנו , מערבולותיו עוטפות את גופינו החומרי ונפשינו אל רוממות הפסגות של אדום משמאל ומואב מימין. כולם צאצאיו או קרוביו ושל אב המון גויים, הבטחת ההגמוניה השלטונית והרוחנית במרחב המדברי , האברהמיות, חיה ופועמת בין בתי לבנים הנפולים של שבטים ערביים . צאצאיו ממשיכים בדרכם אל הנקיק הרטוב , פיסת שמים צרה מעליהם,דקלים וגנים תלויים מצידיהם . הם פוסעים ותרמילם מעיק על שכמם , רגליהם במי הנחל וחותרים הם בצעדת התיקון אל השכינה שבמערב. משה רבינו , נסיך מצרים והרואה באספקלריה המאירה ,כותב את כל מסעות התיקון אל ארץ ישראל את כל המסעות והחניות על פי ה' . נחל זרד ,הוא השער הראשי אל ארץ ישראל ,עמקותה ופנימיותה – המחסום בפני מתי המדבר . אותו לא מזכיר משה ברשימת הסיכום כמו שאיננו נכנס אל מרכזיותה ופנימיותה של הארץ הנבחרת . כאן יש לעבור את הנחל על פי עצמות האישיות היהודית בלבד וללא

 
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS